לפיד בישיבת הממשלה: "נתמקד בנושא האיראני בדיון עם ביידן"

איתי גדסי No Comments on לפיד בישיבת הממשלה: "נתמקד בנושא האיראני בדיון עם ביידן"

בנוגע לאיראן: "ישראל מצידה שומרת לעצמה חופש פעולה מלא, מדיני ומבצעי, במאבק נגד הגרעין האיראני" | בנוגע לסעודיה: "ישראל מושיטה ידה לכל מדינות האיזור וקוראת להם לבנות אתנו קשרים, לכונן אתנו יחסים, לשנות את ההיסטוריה"

צילום: חיים צח/ לע"מ
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

ראש הממשלה, יאיר לפיד התייחס הבוקר (ראשון) בפתח ישיבת הממשלה לרצח ראש ממשלת יפן לשעבר: "אני רוצה להתחיל בהבעת תנחומים של ממשלת ישראל ואזרחי ישראל לידידתנו ובת בריתנו יפן, על מותו של ראש הממשלה לשעבר שינזו אבה שנרצח ביום שישי. הוא היה מנהיג גדול וחבר אמת של ישראל. אנחנו עומדים לצדה של יפן בתקופה קשה זו.

לאחר מכן, התייחס לפיד לביקורו של הנשיא ביידן בישראל בהמשך השבוע: "אנחנו בפתחו של שבוע היסטורי. ביום רביעי ינחת כאן נשיא ארה"ב, ג'ו ביידן, אחד מטובי הידידים שהיו לישראל מעודה בפוליטיקה האמריקאית ומי שאמר על עצמו: "לא צריך להיות יהודי כדי להיות ציוני. אני ציוני".

"הביקור הזה יעסוק בסיכונים וגם בהזדמנויות. הדיון בסיכונים יתמקד קודם כל בסוגיית איראן", הדגיש ראש הממשלה. "אתמול נחשף שאיראן מעשירה אורניום בצנטריפוגות מתקדמות, בניגוד מוחלט להסכמים שעליהם היא חתומה.

"התגובה הבינלאומית צריכה להיות החלטית. לחזור למועצת הבטחון ולהפעיל את מנגנון הסנקציות במלוא עוצמתו. ישראל מצידה שומרת לעצמה חופש פעולה מלא, מדיני ומבצעי, במאבק נגד הגרעין האיראני.

"זו הזדמנות להודות שוב לנשיא על כך שארה"ב לא הסירה את הסנקציות על משמרות המהפכה האיראניים. איראן עומדת מאחורי החיזבאללה, תומכת בחמאס, חוליות איראניות ניסו לאחרונה לרצוח תיירים ישראלים באיסטנבול.

עוד הוסיף לפיד: "ישראל לא תעמוד מנגד בזמן שמנסים לפגוע בה. זרועות הבטחון שלנו יודעות להגיע לכל אחד, בכל מקום, והם יעשו זאת. נקיים דיון עם הנשיא וצוותו על הרחבת שיתופי הפעולה הבטחוניים למול כל האיומים.

"מירושלים ימריא מטוסו של הנשיא לערב הסעודית, והוא יישא איתו מאתנו מסר של שלום ותקווה. ישראל מושיטה ידה לכל מדינות האיזור וקוראת להם לבנות אתנו קשרים, לכונן אתנו יחסים, לשנות את ההיסטוריה למען הילדים שלנו".

ביחס לאלימות בחברה הערבית, אמר ראש הממשלה: "בעניין אחר: הממשלה תביא היום, בהובלת שר הבט"פ עומר בר לב והשרה לשיוויון חברתי מירב כהן, החלטה על המשך התכנית לטיפול באלימות בערים המעורבות. הממשלה הזו נחושה להביא לרחובות ישראל חוק וסדר.

"התכנית הזו היא רק ההתחלה. זו אחת ממשימות-העל ששמנו לעצמנו: משטרה חזקה, שיתוף פעולה עם השב"כ, עם הרשויות המקומיות, לוודא שכל אזרח ישראלי יודע שיש מי ששומר על בטחונו האישי.

"בנושא הבטחון האישי, דרושה יד חזקה. הבטחון האישי נמצא בראש סדר העדיפויות שלנו. הוספנו מאות תקנים של שוטרים, אנחנו נאבקים בהתמדה בתופעת האלימות בחברה הערבית וכבר רואים תוצאות.

"נמשיך לעשות מה שדרוש. אם צריך לשנות חקיקה, להחמיר ענישה, נעשה גם את זה. ברגע שנוכל להעביר תקציב, נוודא שיהיו בו תוספות משמעותיות לחיזוק המשטרה והעלאת שכר השוטרים. כל אזרח בישראל צריך לדעת שהרחובות בטוחים כשהוא יוצא מהבית. אנחנו נוודא שזה יקרה".



0 תגובות